algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

AV downloaden

algemene voorwaaAlgemene voorwaarden ISOSEL


Artikel 1 – Definities


1.  Opdrachtgever: de natuurlijk persoon of het bedrijf (rechtspersoon) dat met ISOSEL een overeenkomst is aangegaan.

2.  Opdrachtnemer / ISOSEL: wij, ISOSEL (ISOSEL Vloerisolatie en/of ISOSEL Spouwmuurisolatie), zijn de opdrachtnemer (of een aan ons gekoppelde onderneming of onderaannemer). Wij bieden een offerte aan en/of voeren de isolatiewerkzaamheden voor u uit en leveren de daartoe te verwerken producten.

3.  Diensten: Alle werkzaamheden die wij als opdrachtnemer aannemen van u als opdrachtgever met ons bent overeengekomen. Deze diensten staan vermeld in de offerte of de overeenkomst. Tevens kunnen deze apart per e-mail zijn overeengekomen.

4.  Partijen: De opdrachtgever en opdrachtnemer/ISOSEL.


Artikel 2 – Werkingssfeer

1.   Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen ISOSEL en de opdrachtgever. Alle andere voorwaarden of veronderstelde afspraken die niet in deze algemene voorwaarden zijn vermeld, wijzen wij af, tenzij hier onderling schriftelijk afspraken over zijn vastgelegd.

2.   ISOSEL behoud ten alle tijden het recht om de algemene voorwaarden te wijzigen.


Artikel 3- Aanbod

1.   De offertes die door ISOSEL worden aangeboden zijn geheel vrijblijvend. Wanneer opdrachtgever akkoord gaat met de offerte ontstaat het recht deze binnen 14 dagen te herroepen. Herroepen binnen gesteld termijn is kosteloos, maar zal schriftelijk bevestigd moeten worden. Daarnaast heeft ISOSEL ook een herroepingsperiode van 14 dagen.

2.   De offerte omvat een prijsopbouw voor de uit te voeren werkzaamheden. Niet genoemde werkzaamheden vallen buiten het aanbod. ISOSEL geeft vooraf op verzoek van de opdrachtgever een indicatie van de te verwachten uitvoeringskosten door het noemen van een richtprijs, tenzij dat in de gegeven omstandigheden het oordeel van ISOSEL in redelijkheid niet mogelijk is. De indicatie kan in bepaalde gevallen verschillen van het aanbod in de offerte. Aan de gegeven indicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

3.   De offerte zal enkel elektronisch ter beschikking worden gesteld, tenzij spoedeisende zaken dit onmogelijk maken.

4.   Het aanbod in de offerte is gedurende 30 dagen na de datum van de dagtekening onherroepelijk. Daarna is de aanbieding vervallen, tenzij ISOSEL schriftelijk instemt met een langere termijn en de alsdan gewijzigde condities voor ISOSEL.

5.   Ons aanbod is gebaseerd op gegevens, tekeningen e.d. die u als opdrachtgever bij de aanvraag heeft verstrekt of na een bezichtiging van het object door een van de adviseurs. Wanneer de offerte is gebaseerd op de door u verstrekte gegevens en wanneer blijkt dat deze onjuist waren, mogen wij de prijzen aanpassen of de overeenkomst per direct opzeggen. Uiteraard gebeurt dit na persoonlijk overleg. Er kunnen tijdens de uitvoering toch nog technische gebreken of andere verassingen geconstateerd worden. Soms kunnen deze bijvoorbeeld de veiligheid van ons team in gevaar brengen, ervoor zorgen dat het isoleren niet mogelijk is of dat speciaal materiaal noodzakelijk is. In dat geval zal ISOSEL het aanbod herroepen (en een nieuw aangepast aanbod doen, indien dit technisch voor ons uitvoerbaar is) of van de overeenkomst af zien.

6.   De inspecties op basis van de bezichtiging is vrijblijvend. ISOSEL zal deze uitvoerig en met zorg uitvoeren. In bepaalde gevallen kan het voorkomen dat niet alles wordt gecontroleerd. Bij kruipruimte inspecties is het bijv. mogelijk dat er een ruimte niet begaanbaar is, waardoor een schatting van het aantal vierkante meters wordt gedaan. Hierdoor zal de factuur hoger kunnen uitvallen (na persoonlijk overleg met opdrachtgever). Tijdens uitvoering van spouwmuurisolatie is het mogelijk dat toch blijkt op bepaalde plekken spouwvervuiling voorkomt, welke niet is waargenomen tijdens de inspectie. Dit is overmacht. Onze inspecties zijn daarnaast geen bouwkundige inspecties of onderzoek naar gebreken.
Aan onze inspecties kunnen geen rechten worden ontleend. Bij onverwachte situaties zal ISOSEL met u in overleg gaan over de oplossing en de eventuele prijsconsequenties.

7.   Kortingen in de offerte zijn niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen of kortingen en is maximaal 1 keer van toepassing op de gemaakte offerte (tenzij specifiek anders vermeld). Kortingen zijn niet inwisselbaar tegen contant geld.

8.   De genoemde isolatiewaarde in de offerte is gebaseerd op een gemiddelde laagdikte. Isoleren is handwerk waarbij plaatselijke fluctuaties mogelijk zijn.

9.   Indien sprake is van minderwerk, zal deze korting evenredig worden verrekend.

10. De offerte is onder voorbehoud van typ- en systeemfouten (automatiseringsfouten). Voor de gevolgen kan ISOSEL geen aansprakelijkheid aanvaarden.

11. Indien de opdrachtgever na herroepingsperiode de opdracht annuleert, is ISOSEL gerechtigd per order € 350,- exclusief BTW (€423,50 incl. BTW) annuleringskosten door te berekenen.

12. Het herroepen dient ten alle tijden schriftelijk plaatst te vinden per e-mail: info@isoselvloerisolatie.nl of info@isoselspouwmuurisolatie.nl of per post. Een opdracht is definitief herroepen na onze schriftelijke ontvangstbevestiging. Het intrekken van opdrachten is niet mogelijk via Whatsapp, sms of telefonisch.


Artikel 4 – Totstandkoming van de overeenkomst

1.   De overeenkomst komt tot stand door het aanvaarden van het aanbod door de opdrachtgever. Dit aanvaarden gebeurt schriftelijk of elektronisch.

2.   Indien de opdrachtgever wijzigingen aanbrengt bij het aanvaarden van de overeenkomst, komt de overeenkomst pas tot stand nadat ISOSEL schriftelijk heeft bevestigd akkoord te zijn met de wijzigingen.

3.   Mocht de opdrachtgever na het sluiten van de overeenkomst nog wijzigingen wilt aanbrengen is dit- om miscommunicatie te voorkomen- uitsluitend mogelijk in overleg en na instemming van ISOSEL.


Artikel 5 – Verplichtingen ISOSEL

1.   ISOSEL zal de werkzaamheden deugdelijk en naar bepalingen van de overeenkomst uitvoeren.

2.   ISOSEL zal bij uitvoering van de werkzaamheden deze algemene van toepassing zijnde voorschriften in acht nemen. ISOSEL wil schade voorkomen. De opdrachtgever zal daarom ISOSEL tijdig en ten minste ruim voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden in kennis stellen van specifieke wensen dan wel omstandigheden. ISOSEL is niet aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door gebreken of het niet melden ervan.

3.   ISOSEL draagt er zorg voor dat het werk wordt verricht door ter zake deskundige personen binnen een redelijk termijn.

4.   De werkzaamheden zullen worden getracht op de afgesproken dag en tijd uit te voeren. In sommige gevallen loopt de planning niet zoals verwacht door bijvoorbeeld tegenvallende werkzaamheden, weersomstandigheden of een technische storing. ISOSEL kan om welke reden dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor indirecte gevolgschade, zoals bijv. een opgenomen vrije dag.

5.   ISOSEL zal voorzichtig het werk uitvoeren. Dit geldt ook voor de boorwerkzaamheden. Echter, wanneer er bijv. leidingen, kanalen of kabels in de spouwmuur verborgen zijn, dient u ons de locatie vooraf schriftelijk te informeren. Bij onverhoopte boorschade kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld. Dit geldt tevens voor het boven van ventilatiegaten. Indien de kruipruimte niet bereikbaar is voor ons en wij ‘blind’ ventilatiegaten of gevelopeningen dienen te boren, kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden voor boorschade aan leidingen e.d. Wij adviseren in deze gevallen een leidingplan te overleggen.

6.   ISOSEL stelt de opdrachtgever vrij van aansprakelijkheid door derden (tot het vergoeden van schade), indien ISOSEL deze schade door nalatigheid en verkeerde handelingen heeft veroorzaakt. Indien wij u van tevoren hebben gewezen op de risico’s op schade, kunnen wij niet door derden aansprakelijk gesteld worden.

7.   ISOSEL dient voor een gedeelte van de totaalsom het lage BTW-tarief (9%) toe te passen en een voor een gedeelte het 21%-BTW tarief. Indien de regeling besluit deze tarieven aan te passen, hetzij een verhoging, dan wel een verlaging, dan dient ISOSEL deze tarieven aan de opdrachtgever door te berekenen.


Artikel 6 – Verplichtingen van de opdrachtgever


1.    De opdrachtgever stelt ISOSEL in de gelegenheid de werkzaamheden vrijelijk en zonder onderbrekingen te kunnen verrichten, uiterlijk binnen 6 maanden na dagtekening van de offerte, dan wel binnen een ander, schriftelijk overeengekomen termijn. Bij overschrijding van dit termijn, is het gestelde in artikel 3.10 van overeenkomstige toepassing en zullen de annuleringskosten in rekening worden gebracht.

2.   De opdrachtgever heeft de verantwoording om tijdig informatie te verstrekken over bijv. de ligging van (gas)leidingen, kabels en riolering. ISOSEL is niet aansprakelijk wanneer deze informatie niet, te laat of onjuist is verstrekt door de opdrachtgever. Voor schade aan verborgen leidingen, bedradingen, afvoeren etc. kan ISOSEL niet verantwoordelijk worden gehouden.

3.   De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het correct en tijdig aanvragen van een eventuele subsidie op isolatie. ISOSEL is niet aansprakelijk indien dit niet, te laat of onjuist door de opdrachtgever wordt aangevraagd.

4.   Indien er in de spouwmuren van uw woning vleermuizen en/of volgens wonen, bent u verantwoordelijk voor het – op tijd- nemen van maatregelen, bijv. het aanvragen van een ontheffing of het plaatsen van een vleermuiskast.

5.   De opdrachtgever stelt ISOSEL tijdens uitvoering van inspectie/werkzaamheden water en elektriciteit ter beschikking. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de opdrachtgever.

6.   Indien er voorafgaand aan de isolatiewerkzaamheden voorbereidende werkzaamheden door de opdrachtgever of derden gedaan moeten worden, zorgt de opdrachtgever ervoor dat dit tijdig is uitgevoerd, zodat ISOSEL geen vertraging zal ondervinden. Indien er een vertraging wordt vermoedt, wordt dit minimaal 48 uur van te voren gemeld. Indien dit niet gebeurt, heeft ISOSEL het recht de directe of indirecte schaden en kosten op de opdrachtgever te verhalen.

7.   ISOSEL heeft de verplichting om een veilige werkomgeving te bieden. De ruimtes waarin gewerkt wordt, dienen goed bereikbaar (bijv. voldoende kruipluiken, voldoende werkhoogte) school en droog te zijn. De werkplek dient daarnaast asbest vrij te zijn. Het laten verwijderen van asbest is altijd de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever. De kosten hiervoor zijn voor de opdrachtgever.  Wanneer u zorgt voor aanwezig steigerwerk, dient deze vooraf correct opgebouwd te zijn, zodat er veilig gewerkt kan worden.

8.   Bij spouwmuurisolatie is het van belang om tijdens, maar ook na de isolatiewerkzaamheden open spouwverbindingen en kieren (bijv. in de (meter)kast, kelder, op zolder, bij de schoorsteen, langs kozijnen en dilatatievoegen) dicht te maken, om lekkages van spouwvulling te voorkomen. Hierdoor wordt schoonmaakwerk, schade en materiaalverlies (achteraf) voorkomen. Het dichten van kieren e.d. is voor rekening van de opdrachtgever. ISOSEL is voor lekkages niet verantwoordelijk of aansprakelijk.

9.   De kruipruimte is vaak een lage ruimte waarin lastig bewogen kan worden. Met name bij het gebruik van technische apparatuur. Het is verstandig om internetkabels en andere loshangende kabels te bundelen door de opdrachtgever, zodat technische stortingen voorkomen kunnen worden. Indien er onverhoopt een storing optreedt, is deze ten alle tijden voor rekening van de opdrachtgever. Daarnaast wordt geadviseerd het riool-en leidingwerk van te voren te controleren en eventueel reparatie- en vervanging vooraf uit te laten voeren. ISOSEL is niet verantwoordelijk voor een verminderde bereikbare kruipruimte of leiding- en rioolwerk.

10. Indien ISOSEL bij de opdrachtgever de vloer komt isoleren, is het belangrijk dat de te isoleren kruipruimte droog is. Dit moet minimaal 24 uur van te voren gemeld worden of dit al dan niet het geval is. Wanneer er verzuimd wordt dit te controleren, en de installateurs weg moeten rijden, zal ISOSEL hiervoor kosten berekenen, t.w. € 350,- excl. BTW (€ 423,50 incl. BTW). Het wegpompen van water uit de kruipruimte is niet in de prijs begrepen.

11. Het wijzigen van een bevestigde afspraak kan kosteloos worden gewijzigd minimaal 48 uur voor de geplande afspraak. Bij annulering of wijziging minder dan 48 uur voor de geplande afspraak mag ISOSEL € 350,- excl. BTW ( € 423,50 incl. BTW) annuleringskosten in rekening brengen.

12. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het al dan niet op de hoogte stellen van de buren m.b.t. onze werkzaamheden. Dat kan nodig zijn voor het bijv. betreden van de aangrenzende tuin/oprit , het vrijhouden van parkeerruimte, geluidsoverlast tijdens de nachtdienst of conflicterende werkzaamheden die zorgen voor stagnatie (bijv. schilderwerk of gevelrenovatie). Bij stagnatie of staken van de werkzaamheden kunnen er kosten aan de opdrachtgever doorberekend worden.


Artikel 7 – Meer- en minderwerk

1.   Bij de aanneemsom kan de opdrachtgever, nadat de overeenkomst is gesloten, binnen 30 dagen na die sluiting, meer -of minderwerk schriftelijk overeenkomen.

2.   Meer-of minderwerk, behoudens spoedeisende omstandigheden, worden vooraf schriftelijk overeengekomen.


Artikel 8 – Betaling

1.   De betalingstermijn voor de opdrachtgever is binnen 7 dagen na ontvangst van de digitale factuur. Bij gedeeltelijke uitvoering van de werkzaamheden, zal het uitgevoerde deel worden gefactureerd. Het termijn blijft hierbij binnen 7 dagen na ontvangst van de digitale (gedeeltelijke) factuur.

2.   Bij wanbetaling ontvangt de opdrachtgever een schriftelijke herinnering met alsnog een betalingstermijn van 14 dagen (die ingaat op de dag van ontvangst hiervan).

3.   Indien er wordt verzuimt de factuur te voldoen mogen wij een wettelijke rente in rekening brengen, evenals buitengerechtelijke incassokosten.

4.   De incassokosten zijn berekend volgens de Staffel Buitengerechtelijke incassokosten:


  Factuur tot en met

 Toepasselijk percentage

 Maximum

   € 2.500

 15% over de hoofdsom

 € 375 (min. € 40)

   € 5.000

 € 375 + 10% over (hoofdsom - € 2.500)

 € 625

   € 10.000

 € 625 + 5% over (hoofdsom - € 5.000)

 € 875

   € 200.000

 € 875 + 1% over (hoofdsom - € 10.000)

 € 2.775

   Boven de € 200.000

 € 2.775 + 0,5% over (hoofdsom - € 200.000)

 € 6.775

 

5.   ISOSEL kan besluiten de vordering over te dragen aan een incassobureau. Tevens desze kosten kunnen aan de opdrachtgever worden doorberekend.

6.   Indien de overeenkomst door meerdere personen is overeen is gekomen, bent u allen hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het volledig overeengekomen bedrag.

7.   Betalingen zullen eerst in mindering gebracht worden op de openstaande rente, incassokosten en schadevergoeding. Daarna pas op de betreffende openstaande factuur.

8.   ISOSEL blijft eigenaar van nog niet verwerkte materialen, totdat de opdrachtgever volledig en zonder enige gebreken aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.


Artikel 9 – Garantie / Overmacht

1.   Garantie op de isolatiewerkzaamheden is 10 jaar. De garantietermijn is in elk geval beperkt tot de door de leverancier van de producten verstrekte producten.

2.   Eventuele gebreken van ISOSEL na oplevering zullen wij kosteloos verhelpen. Uitzonderingen zijn de gebreken die niet aan ISOSEL zijn toe te rekenen.

3.   Indien ISOSEL verantwoordelijk is voor schade, ontstaan tijdens onze werkzaamheden, vergoeden wij de herstelkosten. Indien herstel niet mogelijk is, zullen wij in overleg treden met de opdrachtgever over een eventuele compensatie.

4.   De garantie is niet van toepassing op de volgende situaties:

·        Schade door gebrekkige ventilatie door opdrachtgever

·        Schade die niet door ISOSEL is ontstaan tijdens en na het plaatsen van de isolatie

·        Schade die niet is terug te voeren op het materiaal/en of de montage

·        Schade die is ontstaan door verandering van het klimaat (binnen/buitenshuis).

·        Schade door externe invloeden (bijv. lekkages, grondwaterstand), wijzigingen van de situatie (bijv. aanbrengen van verf op de buitenmuren, verwijderen van geveldelen of kozijnen), reparaties en/f vernieuwingen door opdrachtgever /derden.

·        Schade door (constructieve) gebreken of achterstallig onderhoud. (bijv. hemelwaterafvoeren, verkeerde afwatering bij balkons, slechte verankering van de gevel, slechte conditie van waterslagen, incorrecte aansluitingen van loodslabben, gebrekkig voeg- en kitwerk, verouderd riool-of leidingwerk)

·        Schade door bouwkundige onjuistheden (bouwfouten) of verrassingen (bijv. gedeelte steensmuur bij spouwmuurisolatie).

·        Schade die is ontstaan door onjuiste of onvolledige gegevensverstrekking door de opdrachtgever.

5.   De opdrachtgever kan alleen aanspraak maken op garantie op de isolatiewerkzaamheden indien het volledige factuurbedrag is voldaan.

6.   Garanties zijn niet overdraagbaar aan derden

7.   Gecommuniceerde besparingen zijn gebaseerd op gegevens die zijn verstrekt door het onafhankelijke platform milieucentraa.nl. Dit zijn gemiddelden. De daadwerkelijke besparing is afhankelijk van bijv. gezinssamenstelling, stookgedrag, weersinvloeden en de energieprijzen. ISOSEL biedt geen garanties op de te realiseren besparingen.


Artikel 10 - Kwaliteit

1.   Indien er gebreken worden geconstateerd, dient u deze binnen 14 dagen – digitaal- aan ons te melden, onderbouwd met foto’s

2.   Indien er een gebrek is ontdekt, krijgt ISOSEL de gelegenheid het gebrek te onderzoeken, zodat voor beide partijen tot een oplossing kan worden gekomen en een mogelijke aansprakelijkheid kan worden bepaald.

3.   Herstellen van schade vindt ten alle tijden in overleg plaats met u en ISOSEL. Offertes en prijzen voor herstel worden vooraf gecommuniceerd. ISOSEL moet altijd eerst de gelegenheid krijgen om eventuele gebreken zelf te herstellen. Facturen van herstel zonder voorafgaand overleg, worden niet door ISOSEL betaald.

4.   De aansprakelijkheid van ISOSEL is beperkt tot enkel de directe schade die door ons is toegebracht met een maximum van de aanneemsom (tot een max. bedrag van € 20.000). De aansprakelijkheid voor gevolgschade is in alle omstandigheden uitgesloten.


Artikel 11 – Overmacht

1.   Bij overmacht is ISOSEL vrij van verplichtingen

2.   ISOSEL is afhankelijk van het weer. Bij extreme hitte of lage(re) buitentemperaturen, harde wind of hevige regenval kunnen de isolatiewerkzaamheden – i.v.m. veiligheid en kwaliteitswaarborg – niet verantwoord zijn. Dit is overmacht voor ISOSEL.

3.   Bij het verzetten van een afspraak wegens ziekte of overheidsmaatregelen (bijv. quarantaine bij Corona) niet kunnen uitvoeren is dit overmacht.

4.   Andere vormen van overmacht zijn bijv. stakingen, brand, overstroming, waterschaden, oorlogen en opstanden, bedrijfs-,energie- en internetstoringen, niet of niet-tijdige leveringen door leveranciers of het niet (op tijd) krijgen van vergunningen door de overheid.

5.   Indien de overmachtssituatie van blijvende aard is of wanneer deze langer dan 3 maanden duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden. Hierbij heeft de andere partij geen recht op enige schadevergoeding.


Artikel 12 – Geschillenregeling

1.   Op al onze offertes, overeenkomsten en voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.

2.   Indien u niet tevreden bent over onze werkzaamheden, vragen wij ons te informeren zodat er gezamenlijk naar een oplossing kan worden gezocht. Dit dient digitaal bevestigd te worden via: info@isoselvloerisolatie.nl of info@isoselspouwmuurisolatie.nl.

3.   Indien Partijen er niet uitkomen kan een arbitragecommissie worden ingeschakeld. Wanneer de arbitragecommissie niet leidt tot een goede oplossing, zal et geschil worden beoordeeld door de daartoe bevoegde rechter. Voor de opdrachtgever is dat de bevoegde rechter in de woonplats van de opdrachtgever.

4.   Mocht een van de bepalingen niet (geheel) rechtsgeldig blijken, blijven de overige bepalingen volledig in stand.


Tot slot

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben over onze algemene voorwaarden, dan kunt u dit uiteraard laten weten.


ISOSEL

085-060 28 55

info@isoselvloerisolatie.nl

info@isoselspouwmuurisolatie.nl



Copyright© isoselvloerisolatie.nl / isoselspouwmuurisolatie.nl

CONTACT
ISOSEL Vloerisolatie
 Charlottestraat 8, 
2245 VX Wassenaar
WhatsApp: 06 40 32 52 58
Telefoon: 085 060 2855
Share by: